Foreningen

Amagerlands Agility & Lydighedscenter (AAL) blev stiftet d. 1. april 1998. Foreningen er et aktivt medlem af DGI.

Alle instruktører, der underviser, er uddannet hos autoriserede uddannelsesudbydere (DGI, DKK, Hund og Træning osv.), så en stor del af foreningens indtægter går til grund- og videreuddannelse. Vi prioriterer fortsat uddannelse og udvikling af alle instruktører ved deltagelse i kurser, seminarer, træning “ude i byen” osv.

På den måde kan vi sikre, at træningen foregår efter principper, der så vidt muligt bygger på den nyeste forskning inden for hundeadfærd- og træning. Det betyder bl.a., at fx klikker bliver introduceret fra starten af på både hvalpe- og begynderhold, at der i vid udstrækning arbejdes med shaping og empowerment, og at det positive samarbejde mellem hund og ejer altid har højeste prioritet.

Foreningen tilbyder hvalpemotivation, lydighedstræning på hverdags- og konkurrenceniveau (DKK-programmer), agilitytræning for sjov og på konkurrenceniveau, rally-lydighed, hoopers, tricks og forskellige spotkurser.

Træningen tilpasses efter hundens alder og hunderacernes forskellige forudsætninger og muligheder.

Hunde af muskelhunde-racerne optages ikke på holdene, da ingen af foreningens instruktører er uddannet til at kunne tilbyde den optimale træning til denne gruppe hunde. Vi henviser gerne til alternative træningspladser, hvor de har den fornødne uddannelse og kompetence.

Foreningen arrangerer løbende foredrag med interne og eksterne foredragsholdere . Specialkurser og konkurrencer arrangeres også ad hoc for foreningens medlemmer.

Hold startes op ad hoc. Nuværende medlemmer prioriteres.

Vores bankoplysninger:

Danske Bank:  Reg. nr.  1551  –  konto 16814172